Wednesday, July 28, 2010

5 DON'Ts ketika tidur

ha...ini untuk makluman anda semua ya. bukan apa, ini untuk kebaikan kita bersama. mari kita lihat satu per satu.

1. jangan tidur dengan jam
kenapa ya? ini kerana jam boleh mengeluarkan sesuatu level radioactiviti. walaupun jumlah nya kecil, tetapi kalau anda dah amalkan tabiat ini, kecil2 lama2 jadi besar kan? ia akan mengganggu kesihatan anda dalam jangka masa panjang

2. jangan tidur dengan bra
kenapa pulak ye? para saintis di amerika telah membuat kajian di mana sesiapa yang memakai bra lebih dari 12 jam sehari lebih tinggi risiko nya untuk mendapat barah payu dara a.k.a breast cancer

3. jangan tidur dengan Handphone
ha...mesti anda selalu buat kan?? ateyn pun selalu buat jugak sebab nak buat alarm clock. tapi......ada efek juga. saintis telah membuktikan bahawa handphone ataupun tv akan mengeluarkan gelombang magnetik semasa digunakan. gelombang ini boleh mengganggu sistem saraf.

4. jangan tidur dengan make-up
ha....ney memang selalu ateyn buat. ye la..bila balik kelas tu penat sesangat lah kan. terus tidur dengan make-up sekali. tapi, ia ada efek. apa efek nya? sesiapa yang tidur dengan make-up akan mengahadapi masalah kulit pada jangka masa panjang. solekan pada muka menyebabkan kulit sukar untuk bernafas. ia juga menyebabkan anda sukar untuk nyenyak.

5. don't sleep with others wife or husband!
hahaha...ney ateyn no komen ok!


p/s : ateyn tak tahu nak letak gambar apa. so ateyn nak tayang gamba kucing ateyn yang comey ney. namanya maju and masih single! ney gamba dia time umur 1 atau 2 tahun rasanya. tak ingat pulak. anyway, maju!!i lap u laling!mucuuk mucuk!!

6 comments:

  1. Aiz susah nak ikut step no 5 tu.. haha..




    Aiz latest entry
    Ketika bercinta monyet waktu zaman persekolahan

    ReplyDelete
  2. @aiz : hahaha...cuba lah tahan

    @yuki : maceh!

    ReplyDelete
  3. no. 5 : no hal lah bro.. Teehee

    ReplyDelete
  4. mmg tak blh la kalau tak tido tepi hp.walaupun tahu ade efek.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails


ShoutMix chat widget